Motocicletă JAWA 350 CL Pérák




Jawa 350 CL Pérák este o motocicletă legendară produsă de compania cehă Jawa Motorcycles. Acest model, cunoscut și sub numele de „Perak”, a fost fabricat între anii 1946 și 1951, fiind apreciat pentru designul său distinctiv și performanța sa excelentă.
JAWA PERAK 350 de astăzi dincolo de ceea ce toată lumea vede la prima vedere, vorbim desigur despre stilul său unic, este echipat cu un motor incredibil care a fost conceput de la zero pentru acest model special.
Motorul în cauză este un DOHC cu un singur cilindru, cu patru supape, cu șase trepte de 335 cmc, răcit cu apă, care produce 35 CP de putere maximă [cu specificații Euro5] cu un sistem de aprindere îmbunătățit [de dellorto] și 35 Nm de cuplu maxim, cu un consum mediu de 2,9l/ 100 km. Inginerii JAWA au acordat o atenție deosebită notei motorului pentru a păstra sunetul emblematic pentru care motocicletele JAWA au fost cândva faimoase, ca la JAWA 300CL
Designul Jawa 350 CL Pérák este remarcabil prin forma sa aerodinamică, care îi conferă o aparență distinctivă și o performanță excelentă la viteze mari. De asemenea, motocicleta are un cadru robust, cu un design simplu și o suspensie cu amortizoare la spate.
Motocicleta este dotată cu un sistem de frânare cu tamburi, care oferă o frânare sigură și eficientă în timpul mersului. Instrumentele de bord sunt simple și clasice, cu un cadran analog pentru viteză și un altul pentru turații.
Jawa 350 CL Pérák este o alegere excelentă pentru colecționarii de motociclete sau pentru cei care își doresc o motocicletă cu design vintage și performanțe bune. Cu toate că nu este la fel de confortabilă ca modelele mai noi, Jawa 350 CL Pérák oferă o experiență autentică de condus și o aparență distinctivă, care o face să se evidențieze printre celelalte motociclete
Noul model JAWA 350 CL Pérák este mult mai avansat din punct de vedere tehnic. Desigur, îndeplinește standardele EURO 5 aplicabile în prezent datorită motorului său monocilindru DOHC, în patru timpi, răcit cu lichid, cu o cilindree de 334 cm3 și o putere de 22,54 kW. Amortizarea este asigurată de o unitate centrală de suspensie în partea din spate a motocicletei. Frâna pe disc față BYBRE este în continuare completată de o frână pe disc spate la acest model.
Motocicleta JAWA 350 CL Pérák este fabricată pe baza unui acord de licență al companiei cu sediul în India „Classic Legends Pvt. Ltd.”. Producția sa este astfel direct legată de motocicletele JAWA produse în India în anii 1960, cunoscute mai târziu și sub numele de motociclete marca YEZDI.
Specificații tehnice JAWA 350 CL Pérák
Variantă | JAWA 350 CL Pérák | ||
Motor EURO 5 | 4 timpi, racit cu apa | ||
Cilindru | 1 | ||
Alezajul și cursa (mm) | 81 x 65 | ||
Capacitate cilindrica ( cc ) | 334 | ||
Raport compresie | 11±0,5 : 1 | ||
Putere maximă (kW/RPM) | 22,54 / 7500 | ||
Cuplu maxim (Nm/RPM) | 32,74 / 5500 | ||
Sistem de pornire / Sistem aprindere | electric, electronica, comandata de calculator | ||
Cutie viteze | mecanica, 6 trepte | ||
Ampatament (mm) | 1485 | ||
Înălțimea scaunului (mm) | 750 | ||
Capacitatea rezervorului de combustibil (l) | 13,2 | ||
Emisii CO2 | 71g/km | ||
Roata fata | 2,50 x 18” | ||
Roata spate | 4,25 x 17” | ||
Anvelopa fata | 100/90-18; 56H | ||
Anvelopa spate | 140/70-17; 66H | ||
Suspensie fata | Furca telescopica 135 mm | ||
Suspensie spate | Bascula, amortizoare hidraulice si arcuri 83 mm | ||
Frana fata | Disc 185 mm | ||
Frana spate | Tambur 125 mm | ||
Greutate la gol (kg) | 185 | ||
Viteza maxima (km/h) | 125 | ||
Consum de combustibil | 3.5 / 100 km | ||
Producator | JAWA Moto spol sr.o. (Republica Cehă) | ||
Garantie | 2 ani |
O scurta prezentare din trecut…
Perak sau „omul primăverii” era un nume dat unui justicier secret, un erou local îmbrăcat în negru despre care se spunea că a apărut din întuneric pentru a-i ajuta pe localnicii care sufereau de ocupația nazistă. Legenda lui Perak s-a răspândit ca un incendiu, stârnind rezistență în întreaga Praga ocupată. Nu numai Atena a avut „Micul Erou” sau George Thalassi.Așa că Perak și-a dat numele bobber-ului nostru unic, JAWA Perak 350, o motocicletă care a fost proiectată și construită pentru prima dată în acea perioadă întunecată.
Motocicleta Perak datează din Europa sfâșiată de război, când Cehoslovacia, casa motocicletei Jawa, era sub ocupație nazistă. JAWA a încetat complet operațiunile, deoarece fabricile sale au fost preluate de SS și folosite pentru a menține vehiculele militare naziste în funcțiune și bine întreținute.
În umbra acestei epoci întunecate, o echipă de ingineri Jawa, condusă de Dr. J Frei, a lucrat în secret la un nou proiect. Această echipă, care includea Josef Jozil și Rudolphe Vykoukal, știa că pericolele războiului nu pot dura pentru totdeauna și că lumea va fi într-o zi pregătită pentru o nouă motocicletă Jawa. Ar fi și ei pregătiți.
Echipa de ingineri a lui Jawa a lucrat neobosit pentru a dezvolta o nouă motocicletă, perfecționând arta de a „înșela” și sfidând în liniște Gestapo-ul. Când nu construiau piese pentru ea, testau în secret bicicleta, trecând de Gestapo purtând uniforme Wehrmacht și insigne DKW pe bicicletă în timpul testelor.
Persistența și curajul echipei Jawa au fost răsplătite. Când a fost declarat sfârșitul războiului și fumul s-a îndepărtat în sfârșit, noua motociletă – numită Perak – a fost gata. Perak este salutat ca o minune istorică și a pus bazele succesului lui Jawa în Europa postbelică, dar și pentru evoluția motociclismului în general.