Jawa 350 Pérák

JAWA 350 CL Pérák Motorcycle

The Jawa 350 CL Pérák is a legendary motorcycle produced by the Czech company Jawa Motorcycles. This model, also known as the "Perak," was manufactured between 1946 and 1951 and was highly regarded for its distinctive design and excellent performance.

JAWA PERAK 350 de astăzi dincolo de ceea ce toată lumea vede la prima vedere, vorbim desigur despre stilul său unic, este echipat cu un motor incredibil care a fost conceput de la zero pentru acest model special.

Motorul în cauză este un DOHC cu un singur cilindru, cu patru supape, cu șase trepte de 335 cmc, răcit cu apă, care produce 35 CP de putere maximă [cu specificații Euro5] cu un sistem de aprindere îmbunătățit [de dellorto] și 35 Nm de cuplu maxim, cu un consum mediu de 2,9l/ 100 km. Inginerii JAWA au acordat o atenție deosebită notei motorului pentru a păstra sunetul emblematic pentru care motocicletele JAWA au fost cândva faimoase, ca la JAWA 300CL

The design of the Jawa 350 CL Pérák is remarkable for its aerodynamic shape, which gives it a distinctive appearance and excellent high-speed performance. Additionally, the motorcycle has a sturdy frame, with a simple design and rear shock absorber suspension.

The motorcycle is equipped with a drum brake system, which provides safe and efficient braking while on the move. The instrument panel is simple and classic, with an analog speedometer and another for revs.

Jawa 350 CL Pérák is an excellent choice for motorcycle collectors or those who want a vintage-looking motorcycle with good performance. Although not as comfortable as newer models, Jawa 350 CL Pérák offers an authentic riding experience and a distinctive appearance, which makes it stand out among other motorcycles.

Noul model JAWA 350 CL Pérák este mult mai avansat din punct de vedere tehnic. Desigur, îndeplinește standardele EURO 5 aplicabile în prezent datorită motorului său monocilindru DOHC, în patru timpi, răcit cu lichid, cu o cilindree de 334 cm3 și o putere de 22,54 kW. Amortizarea este asigurată de o unitate centrală de suspensie în partea din spate a motocicletei. Frâna pe disc față BYBRE este în continuare completată de o frână pe disc spate la acest model.

Motocicleta JAWA 350 CL Pérák motorcycle is manufactured under a licensing agreement with the Indian-based company "Classic Legends Pvt. Ltd." Its production is thus directly linked to the JAWA motorcycles produced in India in the 1960s, later known as YEZDI motorcycles.

JAWA 350 CL Pérák Tehnical Specifications

VariantJAWA 350 CL Pérák
Motor EURO 5 4 timpi, racit cu apa
Cylinder1
Bore & Stroke (mm)81 x 65
Capacitate cilindrica ( cc ) 334
Raport compresie11±0,5 : 1
Putere maximă (kW/RPM)    22,54 / 7500
Cuplu maxim (Nm/RPM)    32,74 / 5500
Sistem de pornire / Sistem aprindere electric, electronica, comandata de calculator
Cutie viteze mecanica, 6 trepte
Wheelbase (mm)    1485
Seat height (mm)    750
Fuel tank capacity (l)    13,2
Emisii CO2 71g/km
Roata fata    2,50 x 18”
Roata spate    4,25 x 17”
Tyre front (")    100/90-18; 56H
Tyre rear (")    140/70-17; 66H
Front suspension (mm)    Furca telescopica 135 mm
Rear suspension (mm)    Bascula, amortizoare hidraulice si arcuri 83 mm
Frana fata Disc 185 mm
Frana spate Tambur 125 mm
Greutate la gol (kg)    185
Maximal speed (km/h)    125
Consum de combustibil 3.5 / 100 km
Producator JAWA Moto spol sr.o. (Republica Cehă)
Garantie 2 ani

O scurta prezentare din trecut…

Perak sau „omul primăverii” era un nume dat unui justicier secret, un erou local îmbrăcat în negru despre care se spunea că a apărut din întuneric pentru a-i ajuta pe localnicii care sufereau de ocupația nazistă. Legenda lui Perak s-a răspândit ca un incendiu, stârnind rezistență în întreaga Praga ocupată. Nu numai Atena a avut „Micul Erou” sau George Thalassi.Așa că Perak și-a dat numele bobber-ului nostru unic, JAWA Perak 350, o motocicletă care a fost proiectată și construită pentru prima dată în acea perioadă întunecată.

Motocicleta Perak datează din Europa sfâșiată de război, când Cehoslovacia, casa motocicletei Jawa, era sub ocupație nazistă. JAWA a încetat complet operațiunile, deoarece fabricile sale au fost preluate de SS și folosite pentru a menține vehiculele militare naziste în funcțiune și bine întreținute.

În umbra acestei epoci întunecate, o echipă de ingineri Jawa, condusă de Dr. J Frei, a lucrat în secret la un nou proiect. Această echipă, care includea Josef Jozil și Rudolphe Vykoukal, știa că pericolele războiului nu pot dura pentru totdeauna și că lumea va fi într-o zi pregătită pentru o nouă motocicletă Jawa. Ar fi și ei pregătiți.

Echipa de ingineri a lui Jawa a lucrat neobosit pentru a dezvolta o nouă motocicletă, perfecționând arta de a „înșela” și sfidând în liniște Gestapo-ul. Când nu construiau piese pentru ea, testau în secret bicicleta, trecând de Gestapo purtând uniforme Wehrmacht și insigne DKW pe bicicletă în timpul testelor. 

Persistența și curajul echipei Jawa au fost răsplătite. Când a fost declarat sfârșitul războiului și fumul s-a îndepărtat în sfârșit, noua motociletă – numită Perak – a fost gata. Perak este salutat ca o minune istorică și a pus bazele succesului lui Jawa în Europa postbelică, dar și pentru evoluția motociclismului în general.

Please contact us for any additional information and we will respond as soon as possible